Żaden biznes nie obejdzie się bez nieruchomości. O lokalu trzeba myśleć już na etapie planowania działalności, chyba że mamy już potrzebne biuro. Wynajem więc nie jest konieczny, a zaoszczędzone pieniądze możemy przesunąć na realizację innych zadań, np. poszerzenie oferty albo dodatkowe zabezpieczenia.
Firmy usługowe, konsultingowe, doradcze, reklamowe raczej nie dysponują własnymi obiektami. Zresztą nawet najbardziej pojemne centrum miasta zostaje w końcu wypełnione budynkami w sposób maksymalny. Zresztą stawianie obiektu na atrakcyjnej, ale bardzo drogiej działce, byłoby nieopłacalne. Oszczędzamy na czynszu, ale koszt utrzymania budynku może być bardzo wysoki. Do tego dochodzi zakup działki. Na takie posunięcie stać jedynie bardzo duże holdingi, które mogą przesunąć koszty z jednego projektu na drugi.
Lepiej postarać się o biuro na wynajem. Wielu oferentów dostarcza obiekty właściwie gotowe do użytkowania, wyposażone w kompletną infrastrukturę użytkową, techniczną, wodno-kanalizacyjną. Nie musimy się o nic martwić. W dobrej lokalizacji klienci sami nas znajdą (albo przynajmniej będą to robić dużo częściej niż na obrzeżach). Zwracają się więc po części koszty czynszu.
Biuro w centrum to podstawa. Jest nie tylko formą reklamy, ale także narzędziem budowania marki. Jeśli mamy siedzibę w renomowanej, popularnej okolicy, jesteśmy postrzegani jako wiarygodni partnerzy, rozumiejący potrzeby najbardziej wymagających klientów.